Ve středu 6. března 2024 se žáci 4. A přenesli do světa čar a kouzel v projektovém dnu s názvem Harry Potter a kámen mudrců. Téma projektu jsem vybrala záměrně, protože příběh Harryho Pottera je ve třídě u žáků velmi oblíbený a chtěla jsem využít vnitřní motivaci pro čtení a rozvoj čtenářské gramotnosti. Myslím, že se to podařilo, žáci četli a pracovali opravdu se zájmem. Cílem projektu bylo seznámit žáky pomocí zábavné formy s žánrem fantasy literatury a rozšířit jejich dosavadní znalosti v tomto odvětví. V úvodní části projektu jsme pracovali metodou brainstormingu, následně byli žáci rozděleni do jednotlivých skupin podle „kolejí“ z knihy. Pracovali s upraveným textem, odpovídali na otázky k textu, vyhledávali podstatné informace a myšlenky, hledali vzájemné souvislosti. Žáci během projektu pracovali ve dvojicích a později ve skupinkách po šesti, zde se učili vzájemné spolupráci, naslouchání ostatním, ale také prosadit si své argumenty. Závěrečná reflexe proběhla formou kvízu Kahoot a žáci si své myšlenky utřídili formou myšlenkové mapy.